تولید قطعات آلومینیومی خودرو

صنعت خودروسازی دائما در حال پیشرفت است. قطعات خودرو به طور مداوم در حال ارتقا هستند. قطعات آلومینیومی خودرو یک راه عالی برای متمایز کردن ماشین ها و همچنین کارآمدتر بودن آن ها هستند. قطعات آلومینیومی خودرو به دلیل ماهیت سبک وزن و بادوام خود به طور فزاینده ای در صنعت خودروسازی محبوب می شوند. آلومینیوم در قطعات مختلف خودرو مانند بلوک های موتور، چرخ ها، بدنه و اجزای تعلیق استفاده می شود. استفاده از آلومینیوم در قطعات خودرو به کاهش وزن کلی خودرو کمک می کند و منجر به بهبود راندمان سوخت و عملکرد می شود. بدنه آلومینیومی خودرو می تواند مصرف سوخت خودرو را تا 29 درصد بهبود بخشد. تولیدکنندگان قطعات آلومینیومی خودرو از فناوری منحصر به فردی برای این موارد استفاده می کنند. بیایید این را با جزئیات بررسی کنیم.

چه قطعات خودرویی از آلومینیوم ساخته شده است؟

بسیاری از قطعات خودرو، مانند چرخ‌ها، بوش آلومینیومی خودرو، بلوک‌های موتور، محفظه گیربکس و پایه‌های موتور ، از آلومینیوم نرم ساخته شده‌اند. سایر اجزا از جمله شاسی خودرو از آلیاژهای آلومینیومی با مقاومت بالاتری ساخته شده اند. هر فلزی کاربردهای متنوعی دارد و در صورت ترکیب شدن با فلزات دیگر می تواند کیفیت های مطلوب تری از قطعات خود را تولید کند. برای تولید و ثبت سفارش قطعات آلومینیومی خودرو حتما با مشاوران تولید در صنعت الومینیوم در ارتباط باشید تا محصول نهایی با کیفیت بهتر و قیمت مناسب تری ساخته شود.گروه صنعتی صاناکو از ایده تا محصول در کنار شما خواهد بود.

روش های ساخت قطعات آلومینیومی خودرو

ساخت قطعات خودرو

روش های زیادی برای ساخت قطعات فلزی خودرو وجود دارد. برخی از آنها بسیار گران هستند، در حالی که برخی دیگر ارزان تر هستند. بسته به بودجه و نیاز خود، ممکن است یک روش یا روش دیگر را انتخاب کنید.

به عنوان مثال، اگر شما نیاز به تولید مقادیر زیادی از قطعات آلومینیومی خودرو دارید، احتمالاً نیاز به سرمایه گذاری در یک دستگاه فرز CNC دارید. اگر فقط به چند قطعه نیاز دارید، می توانید یک دستگاه برش لیزری را انتخاب کنید.ماشینکاری CNC یک روش خودکار برای ساخت قطعات فلزی با استفاده از فناوری کنترل عددی کامپیوتری (CNC) است. ماشینکاری CNC به ما این امکان را می دهد که اشکال و ویژگی های پیچیده ای را در قطعات فلزی خود با سرعت بسیار بالا ایجاد کنیم.

ما همچنین می توانیم موادی مانند آلومینیوم را با ماشینکاری آلومینیوم CNC برش دهیم. ماشینکاری CNC مزایای متعددی نسبت به فرآیندهای دستی دارد. اول، می توانیم به دقت و تکرارپذیری بالاتری دست یابیم. دوم، ما می توانیم زمان چرخه را کاهش دهیم و بهره وری را افزایش دهیم. اما این یک روش گران قیمت برای تولید قطعات خودرو آلومینیوم است. بنابراین، شما باید اینها را فقط برای کیفیت بالا انتخاب کنید.

ریخته گری قطعات خودرو

دایکاست یک تکنیک تولید صنعتی است که شامل ریختن فلز مایع به داخل حفره قالب با فشارهای بسیار بالا است. پس از سرد شدن فلز، قالب باز می شود و قطعه آماده برداشتن است. دایکاست در بسیاری از صنایع از جمله خودروسازی، هوافضا، تجهیزات پزشکی، کالاهای مصرفی، الکترونیک، اسباب‌بازی، تجهیزات ورزشی و غیره استفاده می‌شود. بسته به نوع محصولی که تولید می‌شود، انواع مختلفی از قالب‌ها وجود دارد.

اکستروژن قطعات خودرو

با مقررات سخت‌گیرانه‌تر و افزایش تقاضای مصرف‌کننده برای مصرف سوخت، اکستروژن‌های آلومینیومی به انتخاب ارجح برای بسیاری از کاربردهای خودرو تبدیل شده‌اند. ما در موارد زیادی شاهد جایگزینی الومینیوم به جای فولاد در ساختار بدنه بوده ایم.

همانطور که می بینید، مزایای زیادی در رابطه با اکستروژن آلومینیوم برای بازار خودرو وجود دارد، بنابراین درک اینکه چرا این اکستروژن در حال حاضر رونق دارد، سخت نیست. آلومینیوم با ارائه مزایای ایمنی و طول عمر، یک انتخاب واضح برای تولید خودرو در حال حاضر و آینده است.

آلیاژهای آلومینیوم در قطعات خودرو

خودروها عمدتاً از 35000 قطعه شامل پانل بیرونی آنها تشکیل شده اند. آلیاژ آلومینیوم به دلیل مقاومت در برابر زنگ زدگی و وزن سبک، ماده ای عالی برای ساخت قطعات الومینیوم خودروها است. انواع مختلفی از آلیاژهای آلومینیومی وجود دارد که برای ساخت اتومبیل استفاده می شود. برخی از نمونه ها عبارتند از:

  • آلیاژ آلومینیوم سری 1100
  • آلیاژ آلومینیوم 4032
  • آلیاژ آلومینیوم 3105 و 3003 و 3004
  • آلیاژ آلومینیوم سری 2024
  • آلیاژ آلومینیوم 5005، 5182، 5083، 5052 و 5251
  • آلیاژ آلومینیوم 6022، 6061، 6181 و 6016
  • آلیاژ آلومینیوم 7046 و 7003